BRA LÄNGE SEN

En härlig Torsdagskväll, för mig själv
Foto: Michaela


Det var bra länge sen jag sist bloggade, vart börjar jag eller skall man säga vart fortsätter jag?

Jag skulle ljuga om jag sa att min vardag inte är händelserik och att jag har en hel del att berätta och skriva om, men det här är Internet och inte min hemliga dagbok med lås, som man hade under kudden som yngre. Å är det något jag har lärt mig med Internet, under åren som jag bloggat är det att vissa ord och meningar kan såra mer än ett hårt slag i ansiktet. Det kan även uppfattas fel och ställa till med en hel del stora problem, även om det inte alls så det är eller var tänkt från första början. Orden som förr kunde rulla ur mig som ett löpande band som kassabandet på ICA, är svårare att forma idag än då. Jag har blivit så rädd att mina ord sårar, men än dem ibland hjälper eller betyder. Det är därför jag har svårt att veta i vilken ända jag skall börja blogga, efter ett uppehåll som detta. Men är det något jag haft i huvudet från starten på mitt bloggande är det de att vara ärlig i mitt skrivande.