LEDIGHET ÄR VÄL BRA DÅ

Mina två lediga dagar Söndag och Måndag, var välbehövliga även om jag var rätt envis om att jag kunde och ville jobba mer.

De lediga dagarna har bestått av frukostmys med mina päron, en rolig födelsedagshandling på MAXI, lunch med vännen Julia på Creperiet och en födelsedagsmiddag för pappa i efterskott, förskott för lillebror och för årsdagsbarnet farmor på Söndagen. Mycket mysigt och kul!

En lunchfika hos barndomsvännen Vickan och hennes son Edwin, i Bunge. När vi så sällan ses är de tillfällen man ses, så otroligt roliga och nu har vi sagt att vi skall bättra oss på att ses oftare. Men det är ju så man hinner inte med att ses varje vecka, men det glädjande är att vi kommer alltid finnas där för varann och alltid ha den nära kontakten vi har när vi väl ses. Avslutade dagen med ett ungdomsmöte och lite fix och planering hemma, framför brasan när blåsten och regnet drog in över Gotland igår kväll.

Denna Tosdag har jag redan prickat av dagens arbetspass och även ett medbetarsamtal med min chef. Känner en lättnad och även glädje att förklarat vad jag vill, tycker och har för mål inom mitt jobb och liv. Nu skall jag ladda om med mat, för kvällens extra vattenpass i Roma och sen kommer min P hem, från Frankrike ikväll. Äntligen!

Snyggingen Edwin
Foto: Vickan