BAKA LITEN KAKA OCH PUFF IN I UGNEN

Dagens bakverk
Fotograf: Michaela Stuxgren
 
 
Min ugnspannaka blev bättre än vanligt. Kan dock inte sätta fingret på varför, men strunt samma den blev ju bra. I matlagningen och bakningen blev det två kladdkakor också. Men egentligen kan jag inte kalla dem kladdkakor, skulle nog hellre säga chokladkakor. Det blev även blåbärsmuffins. Ja när jag väl börjar baka skall jag göra allt på en gång, precis som min farmor. 
 
Efter bakningen och mat i magen dök min vän Josse upp, för att hugga in och fika på godsakerna jag bakat. En massa prat om allt möjligt och en massa skratt. Alltid lika härligt, för hon ger mig alltid så ny och härlig energi. Ser framemot att ses snart igen. Nu bär det av mot sängen, för imorgon är det jobb 7-16 som gäller.


 
 
 
 
 
 
1
FlizanLizan

sv: ja eller hur :D