JAG SKALL SÄLJA GLÄDJE OCH KÄMPARGLÄDJE, VAD SÄGS OM DET??


Snäck, Februari 2012
Fotograf: Johanna Utterberg


Hemma på lunchen idag kom jag och Johanna in, på ett intressant samtalsämne. Egentligen vet jag inte hur jag lyckades spåra in på det från, allt vi i början pratade om. Men det var nog verkligen Kurre, på dryckavdelningen som fick mina tankar att spira. En klok man, i sina bästa 65 år typ.
När jag kom hem och berättade om vad han sagt, fortsatte vi diskutera ämnet. Vad skall man jobba med, när man blir riktigt vuxen??
Jag har egentligen aldrig vetat ordentligt vad, jag vill jobba med. Men något som alltid funnits där sedan jag typ gick i 2:an är yrket, lärare. Men det är mycket plugg och vet inte riktigt om det är jag. Men man kan ju inte veta, innnan man testat, säger alltid mina medmänniskor.
Kurre tyckte jag borde jobba som säljare, för att jag är så glad och framåt, något som jag hört tidigare av många andra. Frågan var bara, vad jag skulle sälja?? Men när jag och Johanna, satt där och diskuterade över lunchen insåg jag att jag redan egentligen hade svaret i handen. Jag borde ju jobba med att sälja glädje och kämparglöd, till andra människor! Vad säger ni?? Eller egentligen lyssnar  jag, bara på eran åsikt och väljer mitt eget yrke själv!
Frågan var ju bara hur lyckas man uppnå ett sånt mål och ha det som arbete?? Det återstår att se, för iden är kanske inte klok. Men den skall verkligen inte stanna upp, jag skall fundera och klura mera för att försöka uppnå målet. För är det något jag lärt mig ordentligt under denna helg som gått, är det att kämpar man och tror på sig själv, kan drömmar och mål uppfyllas. Det lärde min vän, Einar Steen mig!
Men tro nu inte, att jag funderar på att byta arbete nu nej! Detta är tankar, funderingar som alltid snurrar i mitt huvud och kommer att göra, till jag hittar rätt.








Barnet, med kärt, många namn, Michaela Stuxgren