JULKALENDER ELLER INTE?


Bild lånad från google


Jag har inte ens köpt mig en chockladkalender, ännu i år. Ändå promenerar jag förbi dem nästan varje dag på ICA MAXI. Jag vill ha en med tomtar, snö och julgran. Tror ni det finns? Jag har inte lyckats titta, ordentligt. Mest sett att det finns med Kalle Anka och Musse Pigg. Men det vill inte jag ha, jag vill ha något som verkligen visar jul.
För jag erkäner julkänslan finns nog mer i år, än vad den gjorde i fjol. Förra året kändes det inte alls som jul, nu känns det ju faktiskt lite juligt när ljusstakarna och stjärnorna finns i fönstret och jag plockat upp julstjärnblommor och jag jobbat med att få upp julen på MAXI, den sista en och en halv månaden.


Jag är kanske ute sent, men sån är ju typ liksom jag. Ute i sista minuten, men hinner alltid ändå precis. Jag kanske inte direkt har tiden och det kanske inte kommer bli den bästa, men ändå något som gör att varje dag blir lite spännande. Jag har funderat på, en julklender i bloggen. Vad säger ni, läsare om det? Cyklar jag åt rätt håll eller fel håll? Skulle ni uppskatta det? Vad skulle ni, vilja se?

Jag har inte tänkt i så stora banor som alla kändisbloggare, jag tänker i små och roliga banor. Gåtor, lite små tips och jultips, någon tävling hit och dit, bilder, länktävlingar, musiktävlingar. Vad säger ni??








Barnet, med kärt, många namn, Michaela Stuxgren