Mammas mat är mums och BÄST!


Hej, mat älskare!
Andra blogg inlägget för idag, måste ju bara berätta om dagens fika och kvällsmat!
Dem som känner mig, vet att jag är väldigt kräsen när det gäller mat. Min chef, skulle nog säga att de jag äter mest, är pannkakor! De och Toast levde jag på hela sommaren nästan, är ju mums så, why not??

Kommer hem, från en ointressant svenska lektion strax efter tre. De luktar bullar i hela huset! Mums, mamma är ledig och har bakat! Det var inte igår, det är nog ett år sen, om det ens räcker!!?! Kanelbullar och mjölk blev de till fika, riktigt mums!  Visst låter de gott?? Det var underbart gött!!
Drar iväg på körrep och hemma strax innan sju och inne i köket, håller pappa och lillebror på att rulla och steka köttbullar! Jippi! Det var verkligen inte igår! Fick inte ens hemmalagda köttbullar till jul!! Det var en ny underlig sak, i detta hus! Här lagas alltid köttbullar, till jul annars. Du tänker säkert just nu, varför är hon så chockad över mat?? Bullar, köttbullar och mat??!!? Det får vi ju varje dag, sitter du säkert och tänker just nu. Anledningen till jag är så glad för maten, är att bullbak görs bara när mamma är ledig, som inte är så grymt ofta. Köttbullar har vi blivit för lata för att laga, så det görs inte heller så ofta i detta hus längre, de som är så gott liksom! Eller hur??
Men idag, blev de  både bullar till fika och potatis och köttbullar till kvällsmat, riktigt gött! En riktigt härlig matdag som jag bara var tvungen att dela, med er! Hoppas ni fått lika god fika och mat som jag idag, så ni fått energi! Annars får du ställa dig vid spisen och visa, hur det skall se ut! Lycka till!


"Ät, så du orkar leva livet!"




Barnet med kärt, många namn, Michaela Stuxgren