Jag överlevde flygturen, eller?

Uppe med tuppen i Lördagsmorse, inte för vi tagit så värst långa sovmorgnar de resterande dagarna. Men klockan 6 är nog tidigast, ändå för denna resa! 


Flygbiljetterna till Bocas!


Vi käkade frukost, plockade ihop väskorna och begav oss till flygplatsen, för att flyga till Bocas del toro. Huvudön som ligger utanför Panamas öar, längs den karibiska kusten. Vi var 13 st som tog en buss ut till flygplanet och jag hade fasat en aning innan, för hur litet planet kunde vara. Jag hade rätt det var litet, ett av de minsta plan jag flugit. 
Ni som flugit med Gotlandsflyg minns säkert deras små plan, någon meter kortare kanske var detta plan. En liten husvagnstrappa upp i planet och jag var fastspänd i flygstolen. Kaptenen höll en snabb redovisning om nödutgångarna och att flygresan skulle ta max 45 minuter. Som ni säkert vet är inte flygresor min starka sida, så när vi väl landade var jag tacksam för dem där vita påsarna som fanns i stolen framför. Vi klev av och möttes av strålande sol! Det var den minsta flygplats jag någonsin landat på. Säkerhetskontroll, passkontroll och köp av visumtax i ett och samma rum, så stort som vårt vardagsrum hemma på min gata i stan. Taxi vidare till hotellet, lunch och sedan poolhäng, pingis, promenad och middag! 


Poolhäng 👌🏻