Har inte tunnelbanan öppet dygnet runt?


Uppe med tuppen imorse för första jobbLördagen, här uppe i Stockholm. Kände mig rätt pigg när jag väl var uppe på fötterna och kom iväg mot tunnelbanestationen. Men väl framme på min hemmastation, så var dörrarna låsta och jag fick vända och gå till den andra stationen inne i Sundbyberg. Svor och suckade en hel del. Men framme på Maxi ändå i tid och hann öppna för kunderna några minuter i 7. Dagen har sprungit iväg och jag är så glad, över att jag hunnit gått igenom alla pallar och burar vi hade på lagret av leksaker. Kunde stämpla ut och känna mig rätt nöjd över klarat ett eget mål för veckan. 

Gammal bild från Gotland, Mars 2016.


Med solens strålar i ansiktet och en glass i mun, promenerade jag hem. En middag hemma med P ikväll, eftersom vi inte hunnit setts så mycket denna vecka. Vi har jobbat om varann och imorgon drar till Spanien, med ungefär 450 andra korpare från Sverige. En träningsresa, med workshop och framtida beslut som skall diskuteras och fattas för Korpen Sverige, en massa träning och en hel del skoj med korpen kompisar från hela landet. Ha en bra Valborgkväll!