DET VAR 5 DAGAR, VECKA 26

På långpromenad runt Visby
Foto: Michaela Stuxgren
 
Mina två lediga dagar i början på veckan, Måndag och Tisdag sprang faktiskt iväg.
Jag startade Måndagen med att lämna min bil på verkstad, sen tog jag och Bellsan en lång promenad runt stan. Fortsatte dagen med att fixa lite hemma och göra några ärende, en lång fika med solning i solens strålar på eftermiddagen med min vän Josse. Under kvällen hängde jag med Maja och sen min "bästis" min gamla klasskompis Per. 

 

Maja i FollingboKalkbrott.
Foto: Michaela Stuxgren

Tisdagen bjöd på en sovmorgon och sedan en eftermiddagen i Follingbo Kalkbrott med Maja min pirraja. Vi köpte med oss mat, njöt av solen och Maja tog sig även ett dopp i det blå.
På kvällen mötte jag upp jobbgänget för en middag ute, först middag på La Masia vid Donnersplats och sedan häng på Supper på Strandgatan. En riktigt rolig kväll som bjöd på en hel del skratt och alltid lika kul när hela ordinariejobbgänget kommer samlat, med regionschef från huvudstaden.
 
Jag och bästa Maja, laddade för Gutes sommarinvigning.
 
I Onsdags var jag tillbaka på jobbet, efter 4 dagars ledighet. Kul! På kvällen tog jag Maja i handen och gick på Gutes sommarinvigning som bjöd på artisten Medina. Dem fick igång publiken bra och deras Miss Decibell gjorde verkligen så alla stod och hoppade, skrek och sjöng med, en sån härlig känsla! 
Även om det blev sent och jag var pigg när jag gick hem, avslöjar jag att när klockan ringde på Torsdagsmorgonen var jag trött. Men på jobbet var jag ändå klockan 07.00 och stämplade in för att jobba.
Ja, jag är inte som alla andra, börjar tro att jag är en utomjording ibland! Min morbror sa alltid till mig som liten att jag var adopterad från Ryssland eller Polen, men tror nog jag ändå kommer från en annan planet. Eller vad tror du?
Jag är i alla fall kanske inte världens bästa förebild, men jag lever här och nu och gör det jag verkligen vill och om det innebär att jag är extra trött några dagar så är det värt det, enligt mig. För att leva med den där känslan, att jag kanske kommer ångra mig resten av livet över att jag inte gjort något jag viljat, det orkar jag inte. Jag lärde mig en läxa.

Hemma efter jobbet i Torsdags somnade jag 3 gånger på sängen, innan jag kom till spisen och lyckades laga mat. Avslutade dagen med att vinka och krama om Maja som idag Fredag drog till Eskilstuna. Jag själv tog en långsovmorgon, betalat räkningar och skall nu göra slag i saken som jag funderat på i minst 3 månader. Sen är det jobb 14-23 som gäller. Puss och hej!