Sista dagarna bakom ratten..

Dagarna rullar på och vi har nu mindre än halva semestern kvar, helt sjukt vad det springer iväg! 


Här kommer ett gäng bilder från Puerto Viejo, där vi förlängde vårt boende med en dag och hängde alltså kvar tills i Fredags förmiddag. Efter kollat igenom bilderna, är det nog här jag tagit minst bilder. Njutit ju mer, tror jag. 

P i hängmattan, på balkongen

Boendet låg lite avsides, men det var det som gjorde det mysigt och härligt! Att använda bilen för att käka middag, gjorde mig inget. Lika kul att köra varje gång! Pannkakor, stekta ägg och frukt varje morgon till frukost och sen hängmatta häng efter stranden på balkongen. 






Under dagarna hängde vi på olika stränder, längs kusten. Från den svarta sandstranden Playa negra till den mer vitare sandstranden Manzanillo. Här var första stället jag badade på! Badkruka som jag är, hade jag länge suttit i strandkanten, när jag väl fick mig ett skutt och hoppade i och badade. 
Det var första dagen som bjöd på en regnskur, annars var solen på himlen alla dagar. Middag blev på lite olika ställen längs vägen in till centrum för Puerto Viejo. 

Glassen från Alice ice cream shop 


I Torsdag fick jag lite efterlängtad glass! Vi hade sett ett glasscafe längs vägen till stranden, som vi nu testade! Riktigt gott! Familjen som ägde det hade flyttat till Costa Rica, från New York och under förmiddagarna ägnade sig frun till att göra glassen och under eftermiddagarna sålde mannen, glassen till kunderna. Verkligen toppen! 👍🏻



I Fredags var det sista dagen vid ratten, så vi körde från Puerto Viejo upp till huvudstaden San Jose, för att lämna bilen och en hotellnatt innan nästa äventyr! Bilresan skulle enligt googlemaps ta ungefär fyra timmar, men med de vägarbetet de jobbar med och de tunga lastbilarna som inte kör så värst fort, tog de oss över fem timmar och när vi lämnat bilen satt vi under Fredagkvällen över en timme i bilkö in till hotellet i San Jose. En helt vanlig Fredag för dem och säkert för dig som bor i Stockholm, men vad vet en gotlänning som jag om så mycket trafik en vanlig Fredagkväll i Januari.