Plask Plask

Oboy Tisdag, här ligger jag och drar mig i sängen även om jag vaknade upp pigg vid 8-tiden. Njuter jag av en lugn förmiddag innan kvällens stängningspass och försöker stretcha, för jag har en aning träningsvärk, efter träningspassset på gymmet igår. De var över två veckor sen på gymmet och de är då man inser att man saknat de och hur kul de är med träning, när man haft en liten paus.

De senaste veckorna har jag också gått och längtat efter mina vattenpass, som inte kommer att komma denna termin tyvärr. Saknar ledarskapet och se glädjen och tacksamheten i ögonen, på dessa människor jag tränar eller har tränat. Men mitt mål för detta år är att jag skall träna mer själv, som jag inte gjort lika mycket de tidigare åren. Något som jag egentligen redan sett en aning resultat i, från jag började gymma. När jag underhåller träningen märker jag att jag inte har lika ont i ryggen och mina knän, som jag haft den sista veckan då jag inte tränat. Därför är de dags att underhålla träningen och skall även försöka ha som mål att inom de två närmaste veckorna besöka en simhall och vara med på ett vattenträningspass för att känna glädjen man får av andra människor, när man tränar.


Bjuder på en gammal bild när jag höll vattenträning, för mitt gamla arbetsgäng ICA Maxi Visby.