ETT RUM MED SYRE

Röda rosor, av min käraste
Foto: Michaela


Gårdagen började med en fin bukett rosor, som P överraskade mig med när han kom hem efter handlat frukost. Dagen fortsatte med frukost och lite fix innan jobbet. Väl när jag tänker lunchdags, går strömmen. Så efter väntan på ström, beger jag mig till jobbet. Jobbet innehöll 3 timmar strömavbrott och problem med kassasystemet, jag vart även en liten extra hand i kassan med kundkorgarna som tog slut och en hel del frontning. 

Denna Söndag kände jag att jag under morgontimmarna fick en hel del gjort på jobbet och eftermiddagenstimmarna bara försvann. Kvällen har jag ägnat tillsammans med familj och släkt, min kusin firade sin förtidiga 20-årsdag! God mat, tårta och en massa prat. 

Söndagkväll och jag har krypt ner under täcket i sängen, tänkte försöka sova i lite tid. Men P har dock inte kommit hem än från jobbet och jag inser nu att jag tänkte mig inte alls för när jag satte igång den brummande torktumlare, i rummet intill, så får se om jag kommer lyckas sova i tid.