DU FÅR SÄGA VAD DU VILL, JAG GÖR SOM JAG VILL

 
Lillebror och Bästa Olivia, Thailand Mars 2013.
Fotograf: Michaela Stuxgren
 
Min lillebror och våran vän Bästa Olivia höll på larva sig och hade kramkalas när vi träffades i Thailand tidigare i år och jag höll ju då kameran i högsta taget och gjorde så dem fastnade på bild. Dem är födda dagarna efter sig och låg sängarna brevid varandra på BB, så sen vi var yngre har namnet sängkompisar hängt kvar på dem två tillsammans. 

Lördag förmiddag och jag ligger ännu kvar i sängen och drar mig. Jag tänker tillbaka på hur fort denna vecka har rullat och ändå vad mycket jag hunnit gjort ändå, även om jag tjatar och tycker dygnen skall minst ha 2 extra timmar. Jag har hunnit jobbat, varit ledig 2 dagar, firat både min vän Bästa Olivia och min lillebror som blev 18 år.Helt otroligt vad tien går fort, minns ju det som det var igår jag själv fyllde 18 år och det är redan 4 år sen och nu är det deras tur.

Jag har totallt haft 7/10 vattenpass såhär långt denna vecka. 1/7 passen var en ny utmaning, Aqua Kids. Dem ringde mig i Tisdags och i Onsdags mötte jag 10 förväntansfulla barn i åldern 7-12 år på vattenkanten. Jag hade en plan på ett 45 minuter pass, men jag erkänner det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Men jag hade roligare än vad jag hade tänkt mig. Plus att jag fick ändå med 3/5 saker, som jag hade tänkt ha med under passet. Vattenträning, Aqua biken och stafett.
 
Ett styrelsemöte på Korpen, lite små ärenden, hängt med Bästis som kommit hem från Frankrike, käkat lunch med pappa, ätit kvällsmacka med mamma, hälsat på mommo och moffa, varit på Massage, hängt med vänner på dem gotländska vägarna.

Men det största är ändå att jag blivit nöjd och mycket glad bilägare, till en ny snygg Ford Fiesta.
Efter3 månaders väntan, fick jag i Torsdags eftermiddag ett mms, på min nya bil och ett sms av min bilhandlare att något snyggt dykt upp 2 veckor för tidigt, efter 10 minuter var jag på plats för att kolla in snyggingen och igår Fredag hämtade jag ut min nya bil. Många kan tycka jag är knäpp och helt tokig! Vad skall du ha en ny bil till, när din andra svarta bil bara var 4 år gammal?
Men sanningen är jag är inte som alla andra, jag är annorlunda. Alla tar vi även olika beslut och väljer olika saker och ting här i livet, jag valde att köpa mig en ny bil och jag är mycket nöjd.