VECKA 29 HÄR!

En paus i solen på trappan hemma, ger mig tid att att visa mig här och berätta om vad jag haft för mig under vecka 29. Jag sa förra veckan att denna vecka skulle bli lugnare. Men jag kan sluta säga så, för lugnt har det inte direkt varit och lungt kan vi väl ta det i höst eller vinter? Det är sommar på Gotland, jag är ung och jag har riktigt härliga vänner som vill hitta på en massa kul med mig.
Förutom att jag jobbat under veckan och vi har haft full rulle på jobbet, är min tjejkompis Malin hemma från Norge så vi var ett tjejgänget som i nykterstillstånd möttes upp och såg Norlie& KKW lira på Gute. En av dem bäta spelningarna och roligaste kvällarna såhär långt på sommaren. Vi sjöng med till de härliga låtarna som "där jag hänger min hatt", "faller", "NEJ" och "tröjan du hatar", vi dansade som dårar och många av mina närmaste tjejkompisar var samlade. Så jäkla roligt!

Norlie& KKW på Gutekällaren.

Tisdagen bjöd på 7-årskalas för min gudson/kusin. Onsdagen köpte jag och Maja med oss thaimat och myste på Tofta Strand, hängde sedan hemma hos några vänner och hade spel kväll.
Torsdagen var vi ett gäng som var på Cirkus i Lärbro, kidnappade vänner och spelade kubb och grillade marschmellows i Blå Lagunen.

Gudsonen/kusinen Casper och Maja på Tofta Strand.
Fredagen bjöd på middag på Isollabella med tjejerna som jobbar denna sommar på MAXI Special och några av dem som jobbade i fjol. Det började med att  vi alla möttes upp vid Öster och väntade in sista kvinna Moa. Tjejen som hade kommit med förslaget att vi skulle käka middag eller hitta på någonting under tiden alla var på ön, men när vi väl ringer för att fråga vart hon är säger hon men det var ju nästa Fredag jag tänkte!? Vi skrattar och tror att hon skämtar, men det gjorde hon inte. Som tur var hon på ön och kunde möta upp oss och det blev mat på Isollabella, ett glas vin på Bolaget vid Stora Torget, en överraskning att vår chef dök upp och hängde med oss. Sedan avslutade en del av gänget, på Gutes dansgolv och jag var ju självklart med för att även dansa en del med Malin och Frida som var där med. En rolig kväll!
Idag har jag tagit min sovmorgon som jag längtat efter nästan hela veckan, hållt Maja och Malin sällskap när dem käkade lunch och varit och fikat med Johannes. Ikväll laddar vi upp för ännu en utgång på stan och jag tror även denna kan bli en ritkigt rolig kväll, som resten av veckan varit. 
 

Middag med tjejerna.