SA NÅGON FLÄSKLÄPP?

Måndag åter igen och jag är hemkommen från jobbet, skall snart sätta igång med kvällens matlagning men måste först berätta klart om min lediga helg. För det var rätt äventyrlig, enligt mig.
 
Efter käkat pizza med pappa och brorsan i Lördags, hoppade jag på min gula cykel och begav mig bort till Emma min arbetskompis som höll i förfesten för kvällen.
På vägen dit svor jag lite över att jag valt en svart tajt kjol och att kassen på styret, flängde från ena sidan till andra sidan. Insåg när jag väl var framme att det var nog sista gången jag använde eller i alla fall cyklade med tajt kjol. Inte visste jag då att jag senare på kvällen även skulle säga, att jag bör nog inte använda så höga klackar heller. 
Vi var ett ett rätt stort gäng som drack, sjöng med till musiken som spelades, skrattade och hade allmänt mysigt och roligt i Emmas&Tobbes trädgård.

 
Strax innan vi skulle bege oss ner mot Strand, skedde en sån där olycka som aldrig händer mig eller jag aldrig trodde skulle direkt hända mig. 
I min tajt kjol, mina höga klackar från Prag, min cider i handen och telefonen i andra då jag smsade ramlar jag på något sätt i hennes trappa och slår läppen i deras trappräcke, benen och armarna. Det gjorde rätt bra ont, när dem fick se att jag slagit upp läppen. Men med is i en påse mot läppen, frågade jag om jag fick följa med ner på strand ändå? 
Självklart sa mina vänner och skrattade, vi mötte upp Bella och gänget och sedan fortsatte vi vidare mot Strand för att se Hoffmaestro. Alltid lika bra live! 
Även om jag fick en stor fläskläpp så var det en grymt rolig kväll, med bra musik och bra vänner omkring mig. 
 
Under Söndagen blev min läpp mer blå och jag kände att jag fick mer ont i armarna, så tog det lugnt hemma. Hämtade dock upp min cykel hos Bella, kramade om tjejerna som drog tillbaka till huvudstaden och tog sedan en tur förbi Maja på MAXI för att visa min fläskläpp. Ni skrattar nu säkert gott åt min story, det gör väl jag även själv även om jag har lite ont och min läpp är blå som blåbär, men sånt som händer. Det blir bättre och jag bjuder på saker som händer mig i min vardag!

Hoffmaestro på Strand, Lördag 13 Juli 2013.