MAN KAN INTE FÅ ALLT MAN ÖNSKAR SIG

3 dagar kvar till Julafton och jag njuter av tystanaden och lugnet i lägenheten, innan jag skall kliva på stägningpasset på jobbet nu på eftermiddagen. Regnet utanför fönstret idag, gör inte riktigt att det känns som någon julstämning. Men att pappa rullade köttbullar och mamma bakade pepparkakor härom dagen, det var julkänsla och även att det är fullt med människor överallt gör ju även att man känner av att julen är nära.

Under veckan har jag jobbat 3/5 dagar, käkat lite middagar med familjen, varit på terminsavslutning med Korpen instruktörerna, varit ledig 2 dagar och har då fikat med min vän Josse och hennes lilla son Mio, hängt med bästis, hängt med en saknad människa som åter är hemma på ön, varit på frukostmys hos min barndomsvän Vickan i Fårösund, käkat middag med en bra vän, handlat lite julklappar, tvättat bilen, haft julklappsbyte med bästis, tog min bil på en sväng på dem gotländska vägarna. Nu väntar 3 jobbpass, innan jag välkomnar julafton.

Bakom ratten i min bil, min lediga Fredag.