MIN MAGKÄNSLA HAR ALLTID RÄTT

Fårö en mycket bra Julikväll, 2013.
Söndagskväll och jag har satt mig mitt på golvet, i vardagsrummet i våran lya. Helt själv hemma och jag njuter av endast ljudet av mina fingrar som nuddar knapparna på tangentbordet. Andas och inser att sommaren börjar lida mot sitt slut, skolorna sätter igång imorgon(fyra år sen jag började sista året på gymnasiet), sensommaren är nu här och hösten står på nästa trappsteg. Jag har gjort en massa kul i sommar, lärt känna massa nya människor och lärt mig en hel del om mig själv och andra människor och mer kommer det att bli under denna sensommar, höst och detta år. 
 
Denna vecka har varit lugnare än dem senaste, tycker jag och det har varit rätt skönt. Under veckan som gått har jag jobbat, fått rätt bra mycket med sömn, ätit Maja's köttfärssås med spagetti tillsammans med vänner, spelat yatzy med vänner, käkat tacos med familjen, käkat glass med en glad vän, varit på personalfest med jobbet, haft en ledig helg, varit på efterfest med gänget, vi har invigt Korpens nya träningslokal på Skarphäll, haft kräftskiva med gänget,  haft lång frukost i soffan med gänget, varit på fika hos min kära vän Josse och sett hennes lilla son, hängt hemma i lyan, planerat för höstens vattenpass och käkat middag med mammsen. Nu är min sambo hemma, musiken flödar genom vardagsrummet tillsammans med hennes närvaro och glädje. Det är dags att krypa till sängs, för imorgon skall jag börja min lediga Måndag med att träna, som jag längtat.