JOBB JOBB OCH ÅTER JOBB



Hemma från första arbetspasset, som var på Rydells Blommor. Jag kände mig faktiskt riktigt fri och glad, när jag körde jobbarbilen mot Hemse. Ännu gladare vart jag på vägen tillbaka till stan, då radion spelade grymt bra musik. Dock gjorde den där jäkla bilen med sitt släpp, framför mig riktigt irreterad. 50 km under hela vägen, förlåt kära turister! Men hittar man inte bör man ändå ha koll på trafiken runt omkring en och en bra sak, är kanske att fråga gotlänningarna om rätt väg. Så otrevliga är vi faktiskt inte, kan jag meddela. Arbetet rullade på bra men även timmarna, trodde jag skulle hinna klart tidigare. Men som vanligt, måste jag vara riktigt rolig och trevlig att prata med, för hade en hel del som stannade och pratade med mig idag. Ändå riktigt kul faktiskt, även om arbetet tar lite längre tid då.

Hunnit med att käka lite lunch, tillsammans med min kära familj, kändes behövligt efter dessa första arbetstimmar idag. Nu njuter jag i trädgården av solen, innan jag klockan fyra skall bege mig iväg igen, för att arbeta. Det sista arbetstiimmarna för idag blir på ICA MAXI. Så vill någon prata och vill träffa trevliga och roliga mej, finner ni mig på ICA MAXI's specialavdelning, från klockan fyra.






"Det som får dig att känna dig fri, är det som gör dig lycklig!"