BLICKAR BAKÅT


Halloj på er!
Min helg blev ungefär som jag tänkt, jag har jobbat och inte alls hunnit med och blogga. Förlåt!
Min Lördag började runt åtta med jobb igår, timmarna bara flög iväg. Även att timmarna sprang iväg, tog jag mig tid på Atterdags, för att prata lite skit med en av arbetarna och en gammal vän. Vi brukar träffas där typ varje vecka, men det ända man hinner med är bara ett hej. Därför tog jag mig tid, att prata lite medans han plockade upp varor.

På vägen till Hemse, dök några gamla, roliga minnen upp i huvudet på mig. Kom mest och tänka på alla äventyr under våren och hela studenten. Vilket stohej studenten var, balen som vi vinkade och dansade som tusan sedan att jag lämnade stället sist av alla tillsammans med en kompis. Hade du kunnat tänka dig, att jag skulle stänga för kvällen och att jag skulle vara sista man från balen? Det var inget jag hade tänkt, men på något sätt var jag sist kvar och kul var det!
Sedan hela studenten dagen var ju underbar, när man väl tänker tillbaka. Jag hade för det första bestämt mig för att gå i klackar hela dagen och sedan hade en vän lovat mig kvällen innan, att bära mig hem om jag inte orkade gå. Så när studentdagen kom bjöds det på utspring nere vi havet, där den största skylten väntade på mig tillsammans med familj, släkt och vänner. Det var mat, dansande på vagn och vinkande, sjungande och helt underbart skoj! När man väl klev av, väntade några av mina närmaste vänner på mig och det var ju bara pricken över i:et på det hela. Kvällen fortsatte tillsammans med att jag träffade upp lite vänner, på Gute nattklubb. Där fortsatte dansande och firandet, över att vi alla 91:or hade tagit studenten. När det sedan stängde, höll sedan vännen som lovat att bära mig hem, sitt löfte. Dock bar vännen inte mig hem, för jag hade tidigare på dagen bytt till converse så gå upp för backarna kunde jag, men ändå riktigt glad att vännen var vid min sida. För vore det inte för vännens sällskap, så hade det tagit mig ännu längre tid att komma hem. även om denna vän och jag har haft våra upp och ner, tackar jag vännen idag för att vännen höll sitt löfte så att jag kom hem.





I Hemse satte jag igång och sopa och städa, bland blommorna. För städa är ju nämligen någonting som behövs, då och då. När jag väl var klar, närmade klockan sig nästan halv fyra. Så drog mot stan, å väl i stan var det bara hem och byta om, sedan var det dags för nästa jobb. Topphemligt, men erkänner att jag hade ritkigt kul!
Hemma strax innan ett i natt, så var jag rätt bra slut så däckade direkt för att få några timamrs sömn, innan det var dags för jobb igen.








"Ett sent tack, är bättre än inget tack!"
















2
ida

åh va kul det va å läsa lite om studenten ;) nu när det är en massa sånt som jag håller på med just nu :)

Michaela

Va kul att du gillade inlägget, Ida även om det var mycket text! :)