HÄLSA ÄR HYFS, ENLIGT MIG


Vaknade upp denna Söndag, med att klockan ringde runt sju. Stängde av och blundade några minuter till, för att försöka känna mig mer pigg några minuter senare. Dock var jag inte det, men kom i alla fall upp ur sängen runt halv åtta och ungefär 30 minuter senare drog jag iväg för att jobba. Startade med MAXI, det var städning som stod på schemat. När klockan var halv elva, hade jag fått nog så drog mig bort på Willys där jag nästan gled in lika fort som ut lika fort. Fortsatte mot Atterdags, där jag städade det sista som jag inte hann igår. På Atterdags träffade/såg jag även, en gammal vän idag. Gamma vän, var konstigt det lät.  Det är väl ingen vän, jag hängde med när jag var liten precis, vi umgicks under sommaren 2010. När denna människa dök in i affären och gick förbi mig, försökte jag hälsa och även när människan gick ut. Dock var det några månader sedan vi pratades vid sist, för vi är inga nära kompisar. Men denna människa såg verkligen mig, det lovar jag men gick ändå bara förbi mig utan att hälsa. Det första som gled ur min mun efter det, var mes som inte hälsade. Människan hälsade säkert inte, för att det var andra vänner med. Men jaja, vill människan inte hälsa, så är det så. Jag insåg då att den vännen, som jag pratat med igår var en vän och denna människa var verkligen ingen vän. Dagens människan är nu bara ett minne, å bara ett minne.
Efter Atterdags drog jag mot lagret och Statoil, där jag kan berätta att dieseltanken blev full för det rann över till slut.





Sista butik för dagen, blev Hemse. Gled in i butiken, vattnade på blommorna en aning och tog mig sedan tillbaka till stadensgator. Hemma på gården, kom jag på att jag glömt en pärm i Hemse. Kul och bra där, Michaela! Dock slapp jag åter bege mig till Hemse denna Söndag, tack mamma!
Nu har jag chillat här framför datorn, sedan jag kom hem. Dock lyft på rumpan en sväng, för att hämta ett vattenpass hos pappa i verkstan. Tror dock att jag kommer få lyfta på rumpan igen, för att kanske dra till affären. Håller dock tummarna för, att jag får sitta kvar!

Skall efter lite kvällsmat bege mig till Roma som vanligt, för att ha vattengympa pass. Men efter tre veckor, skall jag idag, få svänga vänster istället för höger mot stan. Min käre lucas, har kommit hem och jag ser fram emot att träffa honom och även familjen Hallgren.

Så tittar man tillbaka på min helg, så har den typ bestått av hmmm.. jobb, jobb och åter jobb. Men det gillas, tycker jag!
Hoppas du har haft en bra helg, å är lika nöjd med helgen som jag!
Ha en fin, Söndagkväll!







"Du lär dig något nytt varje dag, du öppnar dina ögon!"