IT WILL SHINE UP

Blommorna i köksfönstret
Fotograf. Michaela Stuxgren
Vaknade upp med halsont, huvudvärk och att jag hade ont i hela kroppen, men jag hade verkligen bestämt mig för att gå till jobbet. Så även om Lucas tyckte jag borde stanna hemma, drog jag iväg. visste även att vi var lite personal, så kände att jag behövdes. Stämplar in prick åtta, det ät tyst och lugnt på special avdelningen, ingen syns till. Jag tänker vart kan alla vara? Får syn på att det inte finns några varor, utan för kontoret. Tror för en stund att dem är klara med varorna, men då får jag syn på att det är en lång rad där borta. Var tusan är då mina kollegor? Dyker in huvudet på kontoret, det är tyst och mörk, där sitter huvudtelefonen. Är jag först??
Just då kommer det ut ett meddelande i högtalarna. "Ett personalmeddelande, kan special kontakta 604!" Ringer samtidigt, då jag tittar in schemat. Inser att min kollega Erika är sen, blir lite orolig för en stund men sätter i alla fall med att fixa varorna. En stund senare dyker hon upp, hennes barn hade inte lust att kliva ur sängen imorse, hennes dotter och jag hade alltså kännt samma känsla.
Nu hemma från jobbet, hamnat i soffan och känner inte alls för att resa på mig. Känner mig dock piggare än tidigare idag, men ändå hängig och trött i kroppen. Hoppas på att det blir bättre, har verkligen inte tid, för för att bli sjuk nu!


Barnet, med kärt, många namn, Michaela Stuxgren