En hjälpande hand


Onsdagen försvann fort, lika fort som alla andra dagar gör. Kändes som det nyss var Juni månad och jag tog studenten och nu sitter jag här och det är de sista dagarna i September. Hjälp vad tiden gick fort och försvann fort! Dags att bestämma sig vad jag skall göra med mitt liv? Eller det har jag ju i huvudet, men dags att sätta dem i verk kanske? Finns dock en hel del, som får mig att dra tillbaka dessa drömmar. Men jag är inte tjejen, som släpper mina drömmar, bara sådär. Jag skall få dem i verk, jag skall lyckas med allt jag har planerat i huvudet och som finns i mitt liv, har jag beslutat mig för!

Igår vet jag egnetligen inte, vad jag gjorde för nytta egentligen. Men nu när jag tänker efter gjorde jag nog en del nytta och hjälpte jag en hel del folk, med att bara finnas där till hands.

-Tog mig en promenad med Bell. Norderstran-Snäck fram och tillbaka. RIktigt skönt, något som verkligen behövdes. Å efter den promenaden kändes det, som att jag gick på moln. Mitt hjärta var mycket lättare och jag hade fått rensat huvudet och fått en upp en del bra saker i huvudet.

- Satte mig ner och hjälpte mamma börja arbeta på sitt Aqua bike träningsprogram, som hon var tvungen att ha klart denna Tisdag.

-Var bara med i rummet som en närvaro, när min pärla tog spruta igår. Något som jag vet egentligen hon klarat på egen hand, hade nog varit tvärtom om jag skulle tagit den där sprutan. Men att bara finnsa där och att hon fick höra vissa ord den dagen, behövde hon mitt hjärta.

- Var förbi min vän Anton och kollsde hur han mådde, för att det var ett tag sen vi träffades. Å att kolla upp hur sina vänner mår, är att hjälpa till och finnas där. Det är liksom en bästa väns, order.

-Kom hem och hjälpte mamma, att lägga över musiken till träningsprogrammet på en cd-skiva. Dock då råkade jag krascha våran dator, inte så riktigt bra gjort av mig. Men ärligt talat tror jag inte att det bara var mitt fel, tror dock att den blivit en aning överhettad när den står på dag ut och in och aldrig stängs av. Men att ha en bror, som har två datorer fixade jag musiken och jag fick ut cd-skivan, efter mycket om och men.
Under tiden hade även Lucas tittat förbi, innan han skulle på träning på Säve. Alltid lika kul, att träffa pojken!

EFter käkat, hängt en liten stund med Lucas och fått cd-skivan klar. Hamnade jag framför tvn och där fastnade jag, framför en bra film och en del bra tvprogram. SKönt och mysigt, för det var ett tag sen jag satt framför tvn nästan en helkväll. Förr kan jag ju erkänna att då var tvn, min drog nästan. Följde nästan alla program och kune när varje serie och program gick på tv. MEn tiderna förändras och vissa saker blir mindre viktiga och vissa saker blir viktigare i livet!

Hittils denna Onsdag har jag inte gjort någon nytta, så dags att kanske sätta igån!?! Eller, vad säger ni?
Skall i alla fall, träffa Josefina idag och fika och gå en runda på stan. Skall bli riktigt skoj, för jag minns verkligen inte när vi träffades sist. Somras, någon gång?
Även försöka hinna med att:
-städa mitt rum, klart
-Skriva det där jäkla cv:et
-stryka kläder, som jag verkligen älskar eller NOT!

Dags att nu, börja! Ha en bra dag!
Grattar även mig själv och alla andra Mikaela(Michaelaoch Michael) och Mikael, som har namnsdag idag!



Bjuder här på en bild från 2007, tillsammans med Olivia och mig








"Efter en hjälpande hand, får du ett tacksamt tack!"





Barnet, med kärt, många namn, Michaela Stuxgren