Back on the island

Ciao!
Jag är nu tillbaka i Sverige och på ön, Gotland igen! Stack en vecka till kreta, för att koppla av och njuta! Underbart, har jag och mina närmaste haft det! En vecka som jag aldrig kommer glömma och det är verkligen en resa som jag är glad att vi gjorde!
Har varit på stranden och badat, solat och njutit! Varit på äventyr i huvudstaden, Chania. 2 gånger!
Varit på äventyr i bergen och sett åsnor och getter, precis brevid mig.
Även sett en av det vackraste stränderna på Kreta! Å gott i vattnet, till ön brevid. Riktigt coolt!
Sett en massa äckliga djur, så jag knappt kunde sova!
Åkte tuff tuff tåg i bergen, på midsommarafton och sett raviner och grottor.
Hunnit njuta av ledigheten, med en drink i handen och en massa annat skoj!
Efter en vecka ville jag verkligen inte åka hem, trivdes så underbart bra där nere på Kreta!
Å längtar verkligen tillbaka!


(Bilder kommer senare)


Denna Måndag har jag varit ute och lirat med Johanna och Herr Olsson, riktigt skoj! Är verkligen hemma och taggad som tusan, för att spela en massa golf! Efter en niohåls golfrunda, som gick skapligt för att vara min tredje runda, för i år. Var det dags för lunch i resturangen, köttbullar och Michaela's egen potatismos.
Efter suttit där och snackat, myst och hängt. Hörde min käre Jonathan, av sig till mig och ville att jag skulle komma till Björkhaga för att träffa dem. Så begav mig till Björkhaga och plockade upp dem, sen käkade vi glass i Klinte. Riktigt mys! Kul att träffa människan igen, var ett riktigt bra tag sen nu!



Ibland inser man verkligen inte hur mycket, man saknar en människa. 
Det är när man träffar dem, känner deras dofter, hör någon tala om dem, hör deras skrik, eller ser deras leenden, man inser hur mycket man saknar vissa människor ibland!
Det är även då man inser, hur mycket man kanske även betyder för den människan!
Även fast att man inte alltid, känner sig saknad eller älskad av människan.
Får man syn på deras ögon och deras ansiktsutryck, kan man verkligen se hur saknad man verkligen varit.
Att få se dessa människor igen och höra dessa ord, "jag har saknat dig!"
Värmer verkligen att höra och det betyder verkligen otroligt mycket!
För saknad och distans från varandra, kan ibland vara väldigt viktigt!
Distansen kan få människor att inse, hur mycket en människa verkligen betyder.
Det kan även få människor att sakna varann, något som är otroligt viktigt i livet!
För det är av saknaden, man uppsakttar varann när man sedan ses! 



Nu är det dags för att käka mat med familjen, sen blir det nog att träffa några vänner. För jag är ju faktiskt även ledig imorgon. Känns konstigt, att vara ledig! Men skönt som tusan, så länge man är sysselsatt!
Men ha en fortsatt trevlig Måndag, i solskenet!






"Ta ibland dagen, som den kommer!"






Barnet, med kärt, många namn, Michaela Stuxgren