Kan vi vrida tillbaka klockan??





Helgen är nu strax över
, bara några timmar kvar. Hade gärna spolat tillbaka klockan, till Fredag eftermiddag 14.15 då jag och Katrin, satt och gapskrattade för vi hade så skoj! Även hela helgen har varit skoj, förutom lite små diskussioner.. Tycker inte du att jag har rätt!? Visst, skall vi spola tillbaka klockan!?!

Fredag eftermiddag i skolan, var otroligt skoj! Jag och Katrin, min klasskompis. Vi satt mest och snackade skit och skratta, istället för att jobba och göra de vi skulle. Men ingen av oss, hade någon stor lust! Så då är de ju bättre att skratta lite! Det förlängde ju våra liv!!
Skolan var äntligen över för denna vecka 15.20. Hämta upp Johanna, hos Alexandra i innerstan. Fick smaka på otroligt goa kärleksmums och peppakakor! Vart över lycklig, för de var så goa! Som sagt vi återkommer nu varje fredag, Alexandra och hoppas på goa kakor! För ni som känner mig, vet hur jag är, jag är ett kakmonster! Ett stort, kakmonster!
Pärlan och jag hämtade upp Bell, hos pappa kom hem och chillade. Sen blev de matlagning, tacos blev fredagen's kvällsmat! En mysig och trevlig middag, med många skratt!
Vickan dök upp med Asta, strax efter sju. Bell fick sig en ny kompis, otroligt kul! Så är väl dags att snart bestämma ny lek tid. Eller vad tror du?
Sen tog jag och tjejerna, bilen för att kolla hockey i ishallen. Grymt mycket folk och en vinst vart de, super kul! Kul att jag äntligen efter otrolitgt mycket tjat fick se lite hockey! Tackar! Sedan fotboll, super skoj! Lämnade av vickan hemma hos sig, runt halv elva. Jag och min Pärla, drog vidare för att se mer fotboll! Träffade på en massa kompisar och såg en massa fotboll. Blev riktigt glad när jag träffade på min käre "lillebror", de var inte igår! Ett kärt och riktigt roligt återseende! Stolt över dig, att du tagit dig i kragen lillebror! 
Runt ett  vart de en sväng in på hamnplan, för att hämta en kär vän. Inne i dörren träffade jag på Katrin, Mikaela och Macke Marcus, otroligt skoj! Sedan kom min käre vän, gående efter ett tag. Jag och Johanna fick in min vän, i bilen och sedan fram till sin kära mamma i fotbollshallen. Duktiga flickor, de var vi! Träffade på mer vänner och de vart mer fotboll. Runt tre bläcket, då var vi otroligt trötta. Så bilen och vi, begav oss hemåt mot mig för att ha vår årliga picknick på mitt golv. Runt fyra blev de dags för den efter längtade, sängen!


Lördag morgon, vaknar av att brorsan kommer in och drar upp rullgardinerna. Åhh, vi vill ju sova! Var ju bara några timmar sen vi gick och la oss, jag och Johanna. Jeppe får fram sin stor megafon och börjar gapa i den, åhh!! Efter en 20 minuter tystnar de och vi kan inte somna om, så beger oss upp för att käka frukost.
Chillar ett tag, senare på eftermiddagen beger vi oss mot fotbollshallarna och ser lite mer fotboll, innan Johanna skulle dra hemåt mot Västergarnsån.
De blir lite låtskrivning, sedan köpande av pizza tillsammans med far och bror. Klockan är runt hlav nio och jag beger mig tillbaka mot fotbollshallarna för att möta upp Johanna, som är back in the city! Har lovat våran bästa Olivia, att se hennes matcher. Blir en arg Olivia som kliver av planen, efter första matchen. Vi peppar om henne och får henne på lite bättre humör och andra matchen blir jämn, slutar lika. Sedan blir de mer fotboll, ännu mer fotboll och ännu mer fotboll.. Runt halv tolv skjusar jag Johanna till bussen och beger mig själv, hemåt mot min efterlängtade säng!

Söndagmorgon, en lugnare väckning. Efter frukosten blir de lite musikskrivande och musikspelande, resten av dagen. Super skoj, efter lite ide torka flöt orden på och skrevs fort ner på papper. Skönt att de äntligenblev ett resultat! Fått lite mat i magen och strax är de dags för Aqua bike, med min kära mamma. Super skoj, är peppade som tusan! Lite motion, slutet av veckan skadar aldrig! Eller har jag fel??

Har haft en bra helg med fotboll, diskussioner, roliga återseenden, skratt, familj och mina bästa vänner!
Hoppas din helg, har varit lika bra som min!


"Klockan tickar och livet rullar på!"


Barnet, med kärt, många namn, Michaela Stuxgren







Snälla, jag behöver dig min Bästis!

Jag tänker nu erkänna  sanningen. Jag kommer sakna dig som tusan! <3