Polis polis, potatis gris!!!

Ja du, jag är vaken!!! Klockan är 08.46! Men när jag klev upp var den ännu, tidigare!! Idag känner jag, mig som en pigg människa och laddad för dagen's äventyr!




Snön faller ute och de blir bara mer och mer snö, åhh de betyder längre och längre iväg från våren! Golfsäsongen, bilturena, min skinjacka och den underbara solen! Men de är ju bara Januari, så får ta de lugnt och låta några fler snöflingor falla på marken..


Höll de jag lovade igår, att jag inte skulle sjunga på kören! Duktig flicka är jag, eller hur!?! Men allt jag satt och tänkte på var, snälla kan alla ta i och sjunga lite nu och sjunga med glädje istället för att sitta och mummel sjunga! Undrar om jag gör samma sak? Nej, verklkigen inte! Jag sjunger ut med glädje!
Men tyvärr återkom jag inte med ett blogginlägg, hade otroligt mycket att göra. Försökte spela och klincka lite piano, men gick inge vidare. Jag hade en hund som bara ville leka, så fick ge upp pianot till slut! Sen ringde telefonen, min kära Pärla! Så var ju bara tvungen att prata på i en och en halv timme!  Som min pappa kommenterade  lite argt, när han kom hem... Jag var lycklig, ett skoj samtal!
Lagade mat och sen vart de iväg för att hämta skidskor hos mina kusiner, som min bror skulle ha idag. Polis polis potatisgris, är rolig! Även jag lika så!

Idag blir Bell mitt sällskap på förmiddagen, skall försöka hinna plugga också! Sen två lektioner i skolan, mot eftermiddagen.. Hade gärna slippat dem idag, men kan bli skoj! Sen skall jag och Johanna fika och mysa, mys pys som tusan! Sen blir de matlagning och sen fotbolls cup med Johanna, Vickan och Jeppa. Skall föröska få med mig några fler, om jag har tur! Skall bli super kul, vi inleder detta som en tradition nämligen, hoppas de blir lika skoj i år! Saknar bara en gumma, Bella!!! Du är med oss, i hjärtat tös!





"Tjat, tjat, tjat! Glöm inte att stanna upp, titta och njuta av ett underbart, vackert väder!"





Barnet, med kärt, många namn, Michaela Stuxgren