Sista helgen, i Augusti





Sista helgen i Augusti, kan man ju tro och tänka sig att man skall njuta av på stranden i solen. Eller hur!?! Men det var dock inte så, min sista helg i Augusti såg ut minsann! Jag tillbringade hela Lördag och Söndag, på jobbet kändes det som. Tänker jag efter, så dem timmarna jag tillbringade hemma under helgen, var dem timmarna jag sov. Så man kan ju börja fundera på, har hon inget liv denna flicka? Ja visst, har jag ett liv, ett underbart sånt! Men vi var förfå anställda, så då blir det ibland många timmar på jobbet. Men jag har dock inget emot det, för jag hade otroligt skoj! Vi hade en massa gäng nere under helgen, så det vart tidig frukost och sena middagar. Som bjöd på en massa skratt, av många olika anledningar. Men en av det bästa med hela helgen var, att jag vågade visa hur modig jag är och går upp och ställa mig och sjunger "Thank you for the music"-ABBA för 36 personer. Stolt över mig själv, å det vart även min chef.

Men bästa kommentaren under helgen var ju nästan denna:
-Grabbar, vill ni ha öl? säger jag
-JA! skriker grabbarna
-Rappa på, för vi har inte hela dagen på oss! säger en av grabbarna
En minut senare, serverar jag killen en stor stark först av alla 17 grabbar
-Bara för att du tycker jag, är seg! säger jag
Alla börjar asgarva och killen säger lite tyst
-Det är bara för jag tycker du är s¨å jävla snygg!
Allam  grabbarna brister i skratt och jag liksa så och grabbarna sitter och gapar
-Du är snygg!

En händelse och en kommentar, som jag tyckte var riktigt skoj.
Tackar, alla grabbgänget för att jag fick en riktigt skoj arbetshelg!




"Slitet, är självklart värt det!"





Barnet, med kärt, många namn, Michaela Stuxgren