Fullt Schema?


Min Måndag börjar med att jag kliver upp strax efter sex och beger mig med mamma, för att jobba. Jag var ledig från kronis, så tänkte att jag behövde åka med. För att jag måste ju verkligen börja lära mig allt hennes arbete nu och så värst lång tid har jag inte på mig! Tyckte jag klarade mig rätt bra, faktiskt, efter nästan en hel dag på Rydells blommor, Gotland. Å hörde även att min mamma, verkade tycka det också när hon pratade med en av sina chefer från Vallentuna, under dagen. Vi hade ju trott att det mesta skulle flyta på, men mamma skaffade sig ett getingstick på ICA Atterdags, så jag rigde doktorn för att kolla att hon kunde fortsätta arbeta. Å klart kunde hon det, så vi begav oss till Hemse på eftermiddagen, där jag träffade Vickan's en kompis. Riktigt skoj!
 
Runt tjugo över tre begav vi oss mot stan, lite stressad över att jag skulle ha infinnat mig egentligen på förfest halv fyra. Men där sket sig, mitt schema för dagen precis! I stan runt fyra, kastar  jag på mig andra kläder och Johanna dyker upp och vi kör bort mot Ohlssson för att ge henne 20-årspresent. En riktigt glad och tacksam, Ohlsson!
Kastar in Emma, Ohlsson och Johanna i bilen och hämtar upp Wille Wilgot på södertorg och det bär av mot Knäppebyn för personalfest. Där bjuds det på mångkamp på vattenland med hela jobbgänget, från Kronis. Riktigt skoj! Mitt lag, bumbibjörnarna vann! Åkte vattenrutchbana, för kanske första gången på 6 år! Ja, jag är ingen badmänniska kanske ni anar, å det är verkligen sant! Men riktigt skoj, var det minsann!
Efter det bjöds det på mat, skratt och efterrätt som jag snodde av Kalle, för att han satt och gjorde grimarser åt efterrätten.
Strax innan tio, skjusade jag Johanna och Kalle till bussen, hämtade upp min arbetskompis Erik från personalfesten och vi drog hem. Medans dem andra säkert festade in, på små timmarna.
Tackar folket, för en grymt skoj personalfest!


Idag sov jag ut lite grann, behövdes verkligen! Men runt halv elva vart jag väckt av Bellsan, som slickade mig på handen och hon tyckte det var dags att gå upp. Så har nu käklat frkost/lunch och skall kasta på mig kläder för att bege mig till kronis för utbildningskurs. Ha en bra dag!





"Planering, är inte lika kul som att ta timme för timme"





Barnet, med kärt, många namn, Michaela Stuxgren