Siktar mot stjärnorna..


TORSDAG
Dagen började med att jag och några andra klasskamrater kom till skolan, helt i onödan! Men jaja, sånt som händer ibland!
Misssade sedan lunchen, för jag satt i 4 timmar och tittade igenom mitt projektarbete. Grymt kul att se det, på större skärm än i videokameran. Sen blev det dags för att ha körsång i skolan, något som jag verkligen kunde ha skitigt i! Riktigt ovärt att slösa bort dem 2 timmarna, på kör! Men jaja...

Kom hem runt 16.00 och satte mig för att skriva Religions uppsats, om Slöjan är ett förtryck eller en rättighet i Sverige? Vad tycker du?
Efter ha pluggat i drygt 2 timmar, vart det jag och Jesper som drog till affären för att handla.
Sen kastade jag av matvarorna och Jesper, för att dra bort mot Vickan för att lämna min tröja, eller vår tröja. Som idag, Fredag rest till Mallorca. Riktigt kul att träffa både henne och Paul, var grymt länge sen!
Hemma igen vid åtta, käkade jag mat. Sen skulle jag ta och läsa upp min uppsats, jag skrivit om slöja, för mina föräldrar. Men det var något jag inte borde gjort, kan jag meddela! För jag och min mamma, hade verkligen inte samma åsikt. Så det slutade med att vi startade värsta debatten, om slöja i köket. Efter en och en halv timme, hade vi båda två lugnat ner oss, men då kom det största problemet.
Jag kände verkligen att jag hade gått tillbaka till ruta ett igen, för jag visste nu inte längre vart jag stod eller vad jag skulle skriva. Så det var dags att ta fram datorn igen och börja skriva en ny uppsats! Men efter ha skrivit en halv sida, somnade jag med datorn i knät och händerna på tangentbordet. Något jag aldrig, jag trodde jag skulle lyckas med! Men vaknade till efter ett tag, och la sedan bort allt och somnade om.

FREDAG
Nästan vaken med tuppen, vart jag jag i skolan 8.15 för att börja jobba på mitt projektarbete. Där på den platsen, i det rummet, framför den datorn har jag suttit och jobbat ända fram till nu, klockan tre.
Fick en massa bra hjälp av filmläraren, Lars-Birger idag! Ett stort, tack! Han fick mig även att inse att jag verkligen tagit på mig ett enormt, stort projektarbete och verkligen bör vara stolt över mig själv! Det kan jag meddela, att det är jag verkligen! Jag har tagit på mig något så stort som jag aldrig trodde jag skulle lyckas med, men av min envishet kommer jag verkligen att lyckas!



VALBORG
Sen är det ju Valborgsmässoafton, även idag! Något som jag och mina närmaste vänner, verkligen firade förra året! Det var den roligaste, spännande, äventyrligaste Valborg jag någonsin varit med om och kommer vara med om, tror jag! Sol, polisen, brasa, cykelturer, långa promenader, grillning, brändkorv, saft, saft i väskan, underbara vänner, tvättmaskin, kramkalas, träd och busk äventyr, roliga historier, nya människor och en massa skratt. 
Den var verkligen TOPPEN!! Ni som var med, vet jag även minns den lika gött som jag gör! Eller hur!?!






För några veckor sen vart jag verkligen otroligt pepp, på att fira denna dag! Men de senaste 2 veckorna, har denna valborg, blivit en helt vanlig, Fredag för mig!
En fredag, jag tänker tillbringa med familjen. God mat, efterrätt, spel och skratt + majbrasa.
Hoppas ni andra får en lika trevlig Valborg, som jag tänker ha!






"Helt på egen hand, klarar du allt! Om du har styrkan och envisheten!"









Barnet, med kärt, många namn, Michaela Stuxgren