1:a Advent

Igår var det första advent, det första ljuset i ljusstaken tändes.
Jag ägnade inte hela dagen som alla andra kanske gör, åt att putsa fönstrarna och sätta upp stjärnor i fönstren och så vidare, jag gjorde något roligare!

Jag, Måns och Per begav oss ut till Kronis. För att filma de sista, på vårat golfprojekt som skall in idag. Var riktigt kul, men batteriet i kameran tog slut. Så till slut gav vi upp och åkte mot stan, för att gå på julskyltningen tillsammans. Gick Adelsgatan fram och ner mot stora torget, handlade lite godis i karamellboden, gött gött! Sen ner mot stora torget, fick grabbarna att dansa runt granen med mig och alla andra, var riktigt skoj! Vi skrattade, sjöng och dansade som tusan! Sen begav vi oss uppåt mot öster där vi träffade på tomten, både Måns och Per satt i tomten knä och önskade sig julklappar, sen uppåt mot öster där vi träffade lite kompisar. Sen bar de av mot snäck och lämna Per. Jag och Måns drog förbi Ica MAxi och hälsade på Ida, sen köpte Måns mat till dem. Sen drog vi hem och Måns blev upphämtad. Vi kom fram till de alla tre att de var en av det roligaste sakerna vi gjort på länge, riktigt skoj! Tack, grabbar!

Jag satte upp ljusstakarna i mitt fönster och fixade lite. Var förbi moffa och mommo, med lite julstjärnor, som mamma hade fixat. Mommo hade inte kommit hem från stan ännu. Så pratatde med moffa som höll på att tapetsera uppe i hallen i huset. Blir riktigt ljust och snyggt, tycker jag.
Hemma och har precis fått av mig skorna, skall vi åka igen.

Nu bar det av mot Viklau, för att titta på hundvalparna. Framme och inne i hallen hos ägarna, till hundvalparna. Vart jag bara förälskad på en sekund! Dem vart så söta allihop och jag ville ta med mig allihop hem, men kunde bara välja mellan Annabelle och Athena. Det kommer bli svårt, så in i norden! Blev inte lättare efter ha ställt en massa frågor, fått sett alla priser från mamman, fått suttit och hållt dem i famnen, det var svårare!
Men det var ett lätt beslut för hela familjen, klart vi skulle ha hund igen! Men sen vart bara den stora frågan, vilken av dessa underbara söta hundvalpar?? Jag skulle gärna köpa en själv och att familjen kunde köpa den andra, men de går ju inte riktigt. Men i slutändan tror jag att de kommer bli den underbart söta Annabelle, det var något visst  och speciellt med henne!


Hemma efter hundtittande och mathandlandet, var det in med mat i ugnen. Efter maten råkade jag sätta i mig i soffan, det skulle jag aldrig gjort! För jag höll på att somna i soffan för andra kvällen i rad! Kastade mig i sängen, för att vila ögonen, men där somnade jag in min skönhetssömn med en gång!




"Inget lätt val, de är ju en nyfamiljemedlem!"





Barnet med kärt, många namn, Michaela Stuxgren


2
Vic

Vad roligt att ni ska skaffa hund igen :) då kan ju hon och Asta leka :) hihi <3

Michaela

ja, de är skoj som tusan:D JA, de får dem göra:) <3