Juldagarna....

Ojoj, då var julen och alla juldagarna över, fort gick de!


Julafton

Ägnade förmiddagen hemma, med familjen. Myste, öppnade julklappar från farmor och faffa och sedan päronens klappar. Ringde min syster och sjöng en liten sång, med egen text, hon skrattade och vart glad. Behövs inte mycket, ser du!
Eftermiddagen, vart de att bege sig till mommo och moffa, för att fortsätta fira med hela mammas släkt...
vart julmat som vanligt när vi kom, men jag är ju inte så grymt duktig på att äta julbord.. Så vart som vanligt värmda, hemlagda köttbullar och potatis och mommo bakade bröd, super gött!
Sen vart de lite "Kalle Anka", sen kom tomten och alla jublade, medans jag skrattade som tusan!
Tack, Tomten! För att du kom på besök, super glad för de!
Alla vart väldigt nöjda och även jag, i år med!
Fick kläder, pengar, bensinpengar, platttång, travelgolfväska, smycken, betalt hotellrum i London och mycket mer...Tusen tackar, allihop!





Även ett litet tack, till dig! <3




Juldagen
Ägnade hela dagen hemma, med familjen. Myste, åt julmat, såg film och hade allmänt trevligt!
På kvällen vart de glöggparty, sen utgång! Trevligt trevligt!
Tack till Erik, för skjusen! :)





Annandagen
Uppe tidigt för att träffa Johanna på stan, med broder jord. Kollade runt i affären på mellandagsrean, men hittade inget speciellt. Sparar mig, till London! För snart bär de ju av! Men hittade en speciell sak faktiskt, min nya bästa vän, min mobiltelefon! Super nöjd och glad att han en ny mobil, vart min egen julklapp i år!



Denna modellen, fast i cool rosa/lila! :)



Sen ringde min bäste vän, Erik.G och frågade om vi ville hjälpa honom att shoppa skor.. Så efter en timme vart han inne i stan, det var dags för skohandling! Innan vi började frågade jag om han skulle ha ha Lacoste skor, men nej nej! Första affären vart, kvarnen Intersport! Där vi säkert stod 20 minuter och funderade, sedan begav vi oss till Intersport City, där han hittade skor på max 5 minuter! Gissa vilka skor de var?? Lacosteskor! Jag känner antagligen min  vän, väldigt bra!
Sen drog vi en  drive in på "MAX". Ja, du läste rätt, orkade inte bege oss någon annanstans och de var närmast! Åkte och satte oss och åt i bilen och snackade skit, super trevligt!

Sen begav jag och Johanna oss mot, Västergarn för att hämta min käre, glade vän Erik.C. Var inne och hälsade på familjen, kul att se dem igen allihop! Var ju några månader sen, nu!
Vi lämnade av Johanna hemma hos henne, sen drog jag och Erik, mot stan.
Först vart de bowling och som vanligt, Erik's dolda talanger dyker upp! Han vann över mig lätt, men vi hade skoj i en timme, tillsammans! Sen visade jag honom, runt i stan och så vidare.. Sen vart de middag tillsammans på Joda, innan kvällen var slut.. Tackar för ett par, otroligt roliga timmar, Erik! Var grymt länge sen, vi sågs och hade mycket att prata om, så de vart super skoj! I vår bär jag av mot Jönköping igen, för att hälsa på!

När jag lämnat av Erik, i Sanda. Begav jag mig till familjen Utterba, i Västergarn. Satt och drack julmust och pratade om Londonresan. Snart dags ju! En massa gamla resor, som Johannaspäron gjort när dem vart unga... Riktigt trevligt! Runt nio begav jag och Johanna oss ut i bilen, för att säga hej då! Men minuterna gick och jag tror jag åkte där ifrån runt tjugo i tio, så vart mycket att prata om! Alltid lika, kul gumman! Tack för att du finns där i alla lägen! <3


London



Tackar mina bästa, för en underbar Annandag! <3


Söndag och dagen efter, Annandagen
Klev upp runt elva och har bara myst runt i huset från dess. Extremt skönt, faktiskt! De är  även precis, vad jag skall göra till halv tio, då jag skall ut på vägarna. Om ingen hör av sig innan och frågar om jag är med på film, då tackar jag självklart ja! Skall bege mig till När, för att hämta Johanna panna, senare. Sen hem till henne och sova där. Upp tidigt imorgon och in till stan, för att jobba med mamma. Super kul, ser verkligen framemot de!



Pärlan, för 1 år sen




Hoppas du haft ett par lika trevliga och mysiga juldagarn, du med!




"Familjen och vänner, är de viktigaste som finns!"





Barnet, med kärt, många namn, Michaela Stuxgren